Pagina's

23 juni 2012

Waarom is pesten nodig?

600956_297811053648501_266826007_n_large

Die vraag stel ik mezelf al jaren , Waarom zou je iemand
pesten? Waarom zou je
iemand die zogenaamd ''anders'' is helemaal de grond in duwen?

Slachtoffers geloven na een tijd ook dat ze een dikzak zijn of andere
scheldwoorden die ze naar hun hoofd geslingerd krijgen. En de reden dat
de pesters pesten? Meestal omdat ze ZELF gepest zijn en stoer willen doen.
Stoer willen doen tegenover hun vrienden en andere mensen maar daar
komt één ding bij kijken : Iemand heel erg veel pijn doen.

En wat ik al helemaal niet begrijp is gepest worden omdat je
zogenaamd ineens heel anders ben als je homo bent.. Achter die pesterijen
zet ik ook een vraagteken , ik begrijp er nooit echt iets van!


Er is ook sinds ongeveer een jaar geleden ook een programma die
Peter van der vorst presenteert : Gepest.
Dit programma heeft op dit moment een tussenstop omdat het
zomervakantie is maar het heeft altijd veel emotie, mensen die
10 jaar geleden of soms wel 20 of 30 jaar geleden gepest werden.. En je ziet
dat ze er nog heel erg veel last van hebben. En dat de slachtoffers samen met
Peter van der vorst naar de plaatsen gaan waar hun jaren geleden narige
gedachtes over hebben : Bijvoorbeeld dat ze helemaal uitgescholden werden in de
bosjes geduwd en nog meer erge dingen.

 Ik hoop en de makers van gepest dat er
pesters naar dit programma kijken en weten wat ze voor verdriet iemand bezorgen.

15 opmerkingen:

  1. echt een heel mooie post. vind pesten echt heel erg. ik keek ook naar dat programma vond het altijd zo zielig voor die mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het ook niet.

    Ik ben ook gepest, en nu nog steeds.
    Ik had gewoon een hele lieve vriendin in na 2 jaar ging ze met iemand anders om..die durfde veel meer en ik had eerst ook een leuke vriendengroep maar helaas mijn ene vriendin verzint van alles over mij enso. We zouden met z'n allen naar gala gaan, en gisteren hebben ze zonder mij overlegd en mij niet gevraagd. Op fb zie je dan allemaal 'nu naar (naam)" enso en later hebben ze een "vriendinnen tekstje enso" voel me zo eenzaam. Volgende week heb ik ook gala van mijn eind examen maar ik zit er zo tegen op..niet normaal. Kan 's avonds niet meer slapen enso!
    Ik weet het gewoon niet meer.
    Volgend jaar, op mijn vervolgopleiding komen ze weer bij me in de klas..:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap ook niets van pesten. Ik vind het zó frustrerend! Waarom zou je nou het leven van iemand anders pesten? Dat gaat me véél te ver en ik kan het niet begrijpen. Mooie post in ieder geval!

    Zullen we elkaar volgen op GFC? Ik volg jou in ieder geval wel al! ♥

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg mooie post!
    knap van je dat je er over schrijft! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede post!
    Ik snap ook niet waarom mensen pesten... Stop ermee allemaal!
    Lfs, Cherel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geschreven! het klopt helemaal wat je schrijft!
    Xx Elize

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap er ook niks van, je schrijft heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede post! Had ik laatst ook een artikel over geschreven, het raakt me zó erg als ik kinderen gepest zie worden..
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maak ik het zelf niet echt van dichtbij mee , maar ik vond echt dat ik hier even aandacht aan moest besteden.

      Verwijderen
  9. Wauw, echt n mooie post.
    zelf begrijp ik het ook niet, waarom mensen het doen? Geen idee! Ik vind het nergens op slaan.
    mooi geschreven, leuke blog! ik volg je x

    BeantwoordenVerwijderen

Gelieve niet te schelden of te spammen!